ПАСХАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ

                                  ПАСХАЛЬНЕ ПОСЛАННЯ                                                   МИТРОПОЛИТА ОВРУЦЬКОГО І КОРОСТЕНСЬКОГО ВІССАРІОНА ПАСТИРЯМ, ІНОКАМ ТА ІНОКИНЯМ І ВСІМ ВІРНИМ ЧАДАМ ОВРУЦЬКОЇ ЄПАРХІЇ УПЦ

ХРИСТОС ВОСКРЕС!

           Сьогодні пасхальна радість, по милості Божій, знову наповнює наші душі та серця. Сьогодні Ангельський світ, всі святі славлять Господа Воскреслого, закликаючи до цього піднесеного славослов’я словом та життям і нас, чад земної Христової Церкви.                                                                      “Велие чудо”, Воскресіння Господа нашого Іісуса Христа із мертвих – Пасху Христову, усі ми славимо самими піднесеними , чудовими словами пасхальних піснопінь: “Ныне вся исполнишася света, небо же и земля, и преисподняя, да празднует убо вся тварь (творение) восстание Христово, в Нем же утверждаемся”, “смерти празднуем умерщвление, адово разрушение и иного жития вечного начало”, “Христос Новая Пасха, Жертва Живая, Агнец Божий, вземляй грехи мира”.  Цю спасительну міссію Іісуса Христа передбачали багато богопросвітлених пророків.                                                             Пророк Ісаія говорив: “Он был презрен и умален пред людьми, муж скорбей… Он изъязвлен был за грехи наши и мучим за беззакония наши, наказание мира нашего было на Нем, и ранами Его мы исцелились..Он истязуем был, но страдал добровольно и не открывал уст Своих, как овца, веден был Он на заклание…” (Іс. 53 гл.).   І Христос пророкував про Свої майбутні страждання та воскресіння: “…ось ми ідемо в Ієрусалим, і здійсниться все, написане через пророків про Сина Людського, і видадуть Його язичникам, і глузуватимуть з Нього, і скривдять Його, і обплюють Його. І будуть бити, і уб’ють Його; та на третій день воскресне. (Лк. 18: 31-33).                                                  В день П’ятидесятниці ап. Петр у першій проповіді говорив про пророцтва о Христі (Діян. 2, 22-36) і потім звернувшись до розпинателів, сказав: “Иисуса Назорея… вы взяли и, пригвоздив руками беззаконных, убили; но Бог воскресил Его, расторгнув узы смерти, потому что ей невозможно было удержать Его.”           Усі освячені Духом Святим апостоли, з великою радістю проповідували про Христовий добровільний “кенозис” (самоприниження), Його страждання і преславне воскресіння з мертвих. Багато язичників, деякі іудеї від апостольської проповіді умилялись серцем і долучались до Христової Церкви через віру, покаяння, хрещення, отримували душевний спокій, радісно  святкуючи  новозавітну Пасху – Воскресіння Христове.                   Святкування старозавітної Пасхи означало переведення Моісеєм ізраїльтян через Червоне море та позбавлення їх від тяжкої єгипетської роботи фараону. Святкування ж новозавітної Пасхи християнської означає позбавлення нас Спасителем нашим Господом Іісусом Христом від тяжкої роботи іншому фараону, тобто дияволу зі скорботними наслідками і переведення нас від смерті до життя та від землі до неба.                                              Через Пасху Христову ми отримуємо особливе откровення про задум Божий щодо людини, Воскресінням Христовим розкривається сенс будь-якого буття. Св. ап. Павло, який був узятий до третього неба (“у тілі – не знаю, поза тілом – не знаю, Бог знає”, – як він каже) (2Кор. 12:3) та пізнав особливе райське життя, звертаючись до філіпійців в душевному пориві каже: “Для Нього я від усього відмовився, і все вважаю за сор, щоб придба-ти Христа…, щоб пізнати Його і силу Воскресіння Його” (Флп. 3: 8,10).                     Через Воскресіння Христове, через Його Церкву, як особливу нетлінну скарбницю, в якій дається і священне Причастя – нова Пасха, людство лікує своєю вірою та покаянням будь-яку хворобу, будь-яку недосконалість. Воістину тут невичерпне джерело сил доброчинних, створюючих та спасаючих людину для вічного буття. Чудово про це пише св. Іоанн Кронштадтський: “Іісус Христос, Спаситель наш, Своєю смертю та Своїм Воскресінням поклав основу нашому воскресінню”.                                                         Ми та вселенське Православ’я з Патріархом Ієрусалимським Феофілом сумуємо і у ці пасхальні дні про перехід деяких українців через спокусу з певними приманками від “сильних світу цього” до ПЦУшного розколу, який підтримується нецерковними та невоцерковленими людьми. Мертвий незаконний “Томос” даний українцям має “силу” забороненого райського плоду, і хто приймає його відчують, безсумнівно, гіркоту Адамова вигнання з раю, який повірив з Євою зухвалому, заздрісному наклепнику..дияволу.               Помолимося і сьогодні про напоумлення тих, хто пішли з бенкету віри Христової, можливо, невідчувших благодатної сили і радості бути в Церкві смиренним слугою, пізнаючи Істину, не шукаючи при цьому нагород та першості (Мк. 10: 36-45).                                                                                        Знаходячись по милості Божій в Церкві Христовій, я і в цей час з радістю усіх вас дорогі отці, брати та сестри вітаю з Воскресінням Христовим – життєстверджуючою Пасхою Господньою. Воспіваючи Богові пісню нову із вдячністю постараємося і в ці дні знайти людей скорботних, знедолених, розділивши і з ними Пасхальну радість. Нехай ця радість усім нам допомагає і бути добрими миротворцями у цей непростий час. Нехай усі батьки принесуть радість своїм дітям і храмовою молитвою з ними, прославляючи Господа Іісуса Христа Спасителя нашого.

ВОІСТИНУ ВОСКРЕС ХРИСТОС!

+ВІССАРІОН,

МИТРОПОЛИТ ОВРУЦЬКИЙ І КОРОСТЕНСЬКИЙ

ПАСХА ХРИСТОВА                                                  м.Овруч 2019 р.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *